Stawiając na kampanię kierowaną na sieć reklamową, zyskujemy ponad milion różnych miejsc docelowych, w których mogą być wyświetlane reklamy. Mogą one przybrać formę graficzną, tekstową lub filmową. W zależności od postawionych celów reklamowych, przekaz może być kierowany na witryny o określonej tematyce lub na użytkowników o wskazanych zainteresowaniach lub cechach demograficznych.

Kierowanie kontekstowe
Kierowanie kontekstowe przypomina kampanię w sieci wyszukiwania, jednak reklamy nie są widoczne w wyszukiwarce Google, ale na witrynach, w filmach i aplikacjach będących częścią sieci reklamowej. Aby skorzystać z tego typu kampanii należy przygotować istę słów kluczowych, które pozwolą systemowi Google przeanalizować zawartość stron internetowych w celu dopasowania do nich reklamy.

Kierowanie na miejsca docelowe
Wybór kampanii kierowanej na miejsca docelowe daje reklamodawcy pełną kontrolę nad stronami internetowymi, na których będą wyświetlały się reklamy. Umożliwia ona również wykluczenie niepożądanych witryn, na których reklamy nie powinny się pojawiać.

Kierowanie na zainteresowania
Dobór odbiorców reklam pod kątem zainteresowań umożliwia dotarcie do użytkowników zainteresowanych produktami i usługami podobnych do tych, które są reklamowane, dzięki czemu grupa docelowa daje większe szanse na uzyskanie lepszych efektów. Liczne kategorie zainteresowań pozwolą wybrać tę adekwatną do reklamowanej branży i przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.

Kierowanie na tematy
Aby dotrzeć do użytkowników, którzy są zainteresowani określonymi tematami, należy wybrać właśnie ten typ kierowania reklam. Jego zastosowanie pozwoli umieścić reklamy na stronach o odpowiedniej tematyce, zazwyczaj powiązanej z reklamowanymi produktami/usługami.

Kierowanie demograficzne
Jeżeli Twoje produkty i usługi są skierowane wyłącznie do kobiet lub mężczyzn w określonym wieku, zalecane jest wykorzystanie kierowania demograficznego. Pozwala ono na dotarcie do użytkowników określonych według wieku, płci lub sytuacji rodzinnej. Co prawda, ogranicza to zasięg przekazu reklamowego, jednak jest on kierowany bardziej precyzyjnie i dzięki temu staje się bardziej skuteczny.

Remarketing
Remarketing to opcja umożliwiająca wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy już wcześniej odwiedzili Twoją witrynę. Możesz im przypomnieć swoją ofertę i zachęcić do ponownego odwiedzenia strony lub dokonania zakupu. Ta opcja pozwala na stworzenie bardziej spersonalizowanych i efektywnych reklam.

Promowanie aplikacji w sieci reklamowej
Aplikację mobilną warto reklamować także w sieci reklamowej. Jest ona odpowiednia w celu ogólnego promowania aplikacji, zwiększenia liczby instalacji lub zaangażowania dotychczasowych jej użytkowników. W reklamach graficznych istnieje możliwość wykorzystania elementów identyfikacji wizualnej aplikacji, co wzmacnia przekaz.