Jak dopasować tekst reklamy do potrzeb użytkownika?

  • 25 Sty, 2016
  • Edyta Wsół
  • Komentarze: 0
  • reklamy tekstowe, słowa kluczowe

Reklamy Google AdWords pozwalają dotrzeć do klienta na różnych etapach cyklu zakupu. Znajomość ścieżki, jaką użytkownik musi pokonać, by ostatecznie dokonać transakcji będzie pomocna w odpowiednim skonfigurowaniu kampanii reklamowej, w tym tekstów reklam. Od czego zacząć?

Po pierwsze – wejdź w skórę użytkownika

Nasz klient nazywa się Karol, mieszka na Ursynowie i jako młody przedsiębiorca szuka biura księgowego. Swoje pierwsze kroki Karol skieruje do wyszukiwarki Google, gdzie prawdopodobnie będzie szukał ogólnych fraz związanych z usługami księgowymi zanim zdecyduje się na konkretną firmę. W tym momencie reklamodawca powinien “zwabić” go ogólnymi hasłami, które są tożsame z myślami świeżo upieczonego biznesmena: “Szukasz biura księgowego?” lub “Dobry księgowy Warszawa”.

Po drugie – bądź o krok przed klientem

Dopiero po przejrzeniu wielu ofert Karol zacznie zawężać obszar poszukiwań i kolejnym działaniem będzie wyszukanie biur księgowych znajdujących się w jego okolicy. W tym momencie należy doprecyzować słowa kluczowe i użyć liczby pojedynczej zarówno w tekście reklamy, jak i w stosunku do słów kluczowych służących do kierowania reklam: “Biuro Księgowe Ursynów”, “Księgowy na Ursynowie”. Tekst reklamy zawierający te słowa powie już więcej użytkownikowi, który po etapie orientacji przechodzi do zbierania informacji i finalnego wyboru biura.

Po trzecie – informuj o korzyściach

Finalny etap, w którym po użytkowniku spodziewamy się dokonania konwersji, powinien służyć przekazaniu mu w reklamie maksymalnej liczby korzyści. Jest to dobry moment na poinformowanie go o wyjątkowych cechach oferty, unikalnych korzyściach i promocjach. Naszego bohatera bardziej przekonałaby reklama opisująca darmowy pierwszy miesiąc obsługi księgowej, kontakt 24/7 i elektroniczne dostarczanie dokumentów zamiast bardziej ogólnej, zawierającej informacje o terminowości i dużym doświadczeniu księgowego.

Po czwarte – testuj

Nie ma skutecznej reklamy bez ciągłej optymalizacji i wprowadzania ulepszeń. Dlatego warto testować różną treść reklam i formy wezwania do działania. Te powinny być powiązane z konwersją na każdym etapie poszukiwania usługi lub produktu, dzięki czemu użytkownicy będą mogli utożsamić swoje potrzeby z sygnalizowanymi czynnościami (“porównaj”, “zapisz się”,”kup teraz”). Skrupulatne testy pozwolą każdemu reklamodawcy wybrać najlepiej konwertujące komunikaty i na nich budować dalszą optymalizację kampanii.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *