Google AdWords – sprawdzona metoda reklamowania w Internecie

  • 5 Sty, 2016
  • Edyta Wsół
  • Komentarze: 0
  • Google AdWords, rozszerzenia reklam, sieć reklamowa, sieć wyszukiwania, słowa kluczowe

Internet stał się miejscem, do którego przeniosła się część życia każdego z nas. Tu kontaktujemy się ze znajomymi, czytamy wiadomości, robimy zakupy, szukamy informacji. Dlatego nie można ignorować potęgi Internetu w zakresie reklamy i promowania produktów i usług. Do tego celu warto wykorzystać system Google AdWords, który oferuje wiele ciekawych i skutecznych metod reklamowania się.

W obecnym świecie bez Internetu czujemy się często jak bez ręki, dotyczy to nie tylko codziennego funkcjonowania, ale i działań reklamowych. Przeciętny człowiek spędza online coraz więcej czasu, korzysta z Internetu nie tylko na laptopie lub komputerze stacjonarnym, ale na tablecie lub smartfonie, który ma ciągle przy sobie. To stwarza firmom coraz więcej okazji do zaoferowania użytkownikom sieci produktów lub usług w momencie, w którym ich potrzebują.

Siła słów kluczowych

System Google AdWords nie pozostawia nic przypadkowi, co dotyczy między innymi słów kluczowych, które są jednym z podstawowych kryteriów kierowania reklam w wyszukiwarce Google. Reklamodawca jest w stanie tak je zoptymalizować, by zachowywały się zgodnie z jego oczekiwaniami. Dzięki systemowi Google AdWords możliwe jest między innymi dostosowywanie stawek, wstrzymywanie, dodawanie, wykluczanie słów kluczowych, a także wyświetlanie ich w określonym dopasowaniu – ścisłym, do wyrażenia lub przybliżonym. W zależności od wybranej opcji możemy wyświetlać się odpowiednio na precyzyjne i dokładne słowa kluczowe, wyrażenia wpisywane w określonej kolejności lub synonimy i słowa kluczowe w towarzystwie innych fraz, epitetów.

Precyzyjne kryteria kierowania

Kampanie Google AdWords umożliwiają dotarcie do określonych grup odbiorców lub użytkowników znajdujących się w konkretnych lokalizacjach w precyzyjnie dobranym okresie czasowym. Każdy przedsiębiorca wie, kto jest jego klientem oraz skąd on pochodzi. Dzięki tym danym w systemie AdWords możliwe jest zdeterminowanie grup docelowych między innymi na podstawie zainteresowań lub kryteriów demograficznych. Co więcej, z łatwością można zawęzić lub rozszerzyć obszar kierowania reklam, a jeżeli dana działalność funkcjonuje tylko przez określoną część dnia, reklamy mogą się wyświetlać tylko w tym okresie, by zebrać jedynie wartościowe kliknięcia. Tym samym, zyskujemy gwarancję, że reklamy są wyświetlane odpowiednim osobom w odpowiednim miejscu i w idealnym momencie.

Reklama na urządzeniach przenośnych

Żyjemy w erze smartfonów i tabletów – to one coraz częściej są wykorzystywane do poszukiwania informacji, robienia zakupów. System Google AdWords posiada szereg opcji ułatwiających optymalizację kampanii oraz zwiększających skuteczność działań reklamowych. Kampanie przygotowane z myślą o urządzeniach mobilnych są rekomendowane zwłaszcza dla firm oferujących produkty i usługi w wymiarze lokalnym. Mogą to być restauracje, zakłady mechaniki samochodowej lub firmy zajmujące się pomocą drogową. Przykładowo to ich usługi będą cenione przez użytkowników w nagłej potrzebie.

Kontrolowanie wydatków

Stosując kampanie Google AdWords nie ryzykujesz sytuacji, w której Twoje pieniądze będą wydawane w sposób niekontrolowany. Co więcej, już na początku prowadzenia działań możesz precyzyjnie określić, ile wyniesie miesięczny budżet na poszczególne kampanie, co da pełną kontrolę nad ponoszonymi wydatkami. Natomiast dzięki optymalizacji możliwe będzie usuwanie lub wstrzymywanie nieefektywnych słów kluczowych, grup reklam lub kampanii oraz zmiana stawek za kliknięcie w sposób pozwalający na lepsze wykorzystanie dostępnych środków.

Dodatkowy przekaz w rozszerzeniach reklam

Reklama Google AdWords to nie tylko kilka linijek tekstu – system umożliwia dodanie licznych rozszerzeń pozwalających zakomunikować użytkownikowi wiele cennych informacji, na które zabrakło miejsca w tekście reklamy. Należą do nich między innymi: rozszerzenie połączeń, lokalizacji, objaśnień, linków do podstron lub informacji w witrynie. Dzięki rozszerzeniom reklama jest lepiej widoczna i może uzyskać wyższą pozycję, biorąc udział w aukcji AdWords.

Każde miejsce dobre na reklamę

W zależności od profilu działalności, firmy mogą reklamować się w sieci wyszukiwania lub reklamowej Google. Pierwsza pozwala na wyświetlanie reklam tekstowych, produktowych i remarketingowych (RLSA), a druga reklam tekstowych, graficznych i wideo na różnych stronach internetowych, w zależności od dobranych kryteriów kierowania. Reklamowanie w obu sieciach ma swoje zalety i jest przeznaczone do różnych celów, a dobry reklamodawca będzie wiedział, jak wykorzystać potencjał każdej z nich.

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *