Dobór słów kluczowych do kampanii AdWords – gdzie szukać pomysłów? Cz. 1

  • 26 Paź, 2017
  • Edyta Wsół
  • Komentarze: 5
  • Google AdWords, planer słów kluczowych, słowa kluczowe, wyszukiwane hasła

Słowa kluczowe, służące wyświetlaniu reklam AdWords są podstawą kampanii kierowanych na sieć wyszukiwania. Ich przygotowanie będzie Twoim zadaniem na etapie tworzenia nowych kampanii lub rozbudowy istniejących. Sprawdźmy, gdzie warto zajrzeć w poszukiwaniu propozycji nowych słów.

Strona docelowa klienta

Punktem wyjściowym do stworzenia listy słów kluczowych jest witryna, którą będziesz reklamować. Zwykle oferta podzielona jest na różne kategorie, którym powinien odpowiadać podział w Twojej kampanii. Możesz zatem przystąpić do analizy poszczególnych zakładek i wypisać wszystkie interesujące klienta słowa.

Planer słów kluczowych

Gdy już posiadasz listę słów stworzonych na bazie strony docelowej, warto sprawdzić, czy wszystkie z nich mają wyszukiwania* oraz poszukać podobnych słów, które pozwolą rozbudować Twoją listę. W tym celu warto wykorzystać googlowe narzędzie – planer słów kluczowych. Pozwala ono sprawdzić prognozy wyszukiwań dla wpisanych słów oraz znaleźć dodatkowe frazy powiązane z analizowanymi. Może się bowiem okazać, że niewielka część wybranych przez Ciebie słów posiada wyszukiwania, wówczas warto skorzystać z podpowiedzi. Wyszukiwanie można też przeprowadzić na bazie strony docelowej lub kategorii Twoich produktów lub usług – w ten sposób być może odnajdziesz inne grupy słów, które posłużą do wyświetlania reklam, a o których nie pomyślałeś.

Planer słów kluczowych

Widok pierwszej strony planera słów kluczowych

 

 Planer słów kluczowych

Widok statystyk dla analizowanych słów kluczowych i propozycji nowych słów

Dodawanie słów kluczowych z poziomu grupy reklam

Google oferuje kolejną możliwość znalezienia dodatkowych słów kluczowych na poziomie panelu AdWords i zakładki słowa kluczowe. Klikając w wybranej grupie reklam przycisk +SŁOWA KLUCZOWE pojawi się pole, w którym można dodać nowe słowa kluczowe, a po jego prawej stronie znajduje się okno z propozycjami od Google. Wyświetlają się tam słowa tematycznie powiązane z tymi, które już zostały umieszczone w grupie reklam oraz propozycje pokrewnych haseł, zgrupowane w przejrzyste listy.

Dodawanie słów kluczowych z poziomu grupy reklam

Widok okna z możliwością dodania nowych słów do grupy reklam

Przeglądanie raportów wyszukiwanych haseł

Zarówno w panelu AdWords, jak i Google Analytics masz możliwość przeglądania słów, jakie zostały wpisane przez użytkowników, którzy kliknęli w Twoją reklamę. Najczęściej raporty te służą wyszukiwaniu wykluczających słów kluczowych, jednak jest to też dobre narzędzie do wyszukiwania nowych słów, które można dodać do kampanii. Okazuje się ono przydatne zwłaszcza w przypadku kampanii produktowych. W nich reklamy generowane są na podstawie danych produktu z konta Merchant Center, gdzie znajdują się opisy poszczególnych produktów. Może się zdarzyć, że w raporcie znajdziesz nowe produkty dodane do feeda, o czym wcześniej nie zostałeś poinformowany. Znajdziesz w nim też najczęściej konwertujące wyszukiwania, które warto umieścić w kampanii jako nowe słowa kluczowe.

Raport wyszukiwanych haseł Google AdWords

Lista wyszukiwanych haseł w panelu AdWords

Powyższe możliwości rozszerzania kampanii o nowe słowa kluczowe są bezpośrednio związane z samym panelem AdWords. W kolejnej części artykułu postaram się przybliżyć zewnętrzne narzędzia służące rozbudowywaniu list słów kluczowych oraz ich analizie.


Druga część tematu znajduje się tutaj:

 

*prognozy z planera słów kluczowych bywają niedokładne, dlatego warto uznać je za dane poglądowe i nie sugerować się w tworzeniu strategii – od czerwca 2017 roku planer pokazuje takie same prognozy wyszukiwań dla podobnych słów kluczowych, np. torba, torby i pod żadnym pozorem nie należy sumować wyników z obu wierszy

Komentarze

Michaś
Kampanie adwords to zanakomita sprawa... pozdrawiam
Michał
Solidny artykuł. Znalazłem w nim kilka interesujących mnie zagadnień:)
Tomek
Przyda się każdemu :)
salezjanie
Bardzo fajny blog :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *